Yrittäjä, kokki Ilkka Arvola / Otava Food Factory'sta vastaanotti palkinnon. Kuva: Petri Fast / Messukeskuksen mediapankki |
Otava Food Factoryn valintaan
vaikutti yrityksen laaja-alaisuus ja kasvuhalukkuus. Yritys vastaa kuluttajien
lähiruoan kysyntään laadukkailla lähialueen raaka-aineita hyödyntävillä
tuotteilla ja monipuolisella valikoimalla. Sesonginmukaiset huippuraaka-aineet
ja vahva osaaminen ovat yrityksen arvopohjana ja näkyvät asiakkaille saakka.
Yritys on hyvä esimerkki myös tuottajien yhteistyöstä, jonka kautta otetaan
ruokaketjun toiminta pellolta pöytään vahvasti omaan hallintaan. Yritys tuo
lähiruoan myös helposti kaikkien saataville eri myyntikanaviensa kautta ja se
vastaa myös kasvaavaan streetfood -trendiin omien grilli- ja myyntivaunujen
kautta. Yritys on mediayhteistyön kautta välittänyt yleistä tietoutta lähiruoasta ja sen mahdollisuuksista. Yrityksen taustalla oleva Ilkka Arvola kantaa myös huolta lasten
ruokakasvatuksesta, ja on jalkautunut muun muassa koulun keittiöön kokkaamaan lähiruokaraaka-aineista. Yrittäjät ovat olleet myös aktiivisia Saimaan alueen laatu- ja alkuperämerkin D.O. Saimaan luomisessa.
Otava Food Factory on vuoden 2016 alussa perustettu lähiruokayritys, joka on lyhyessä ajassa laajentanut toimintansa monipuoliseksi lähiruokaa tuottavaksi ja tarjoavaksi yritykseksi. Yrityksen osakkaina on paikallisia tuottajia, joiden tuotteita Otava Food Factory käyttää. Yritys tavoittaa kuluttajan monessa eri paikassa ja toimipisteessä. Otava Food Factoryn lähiruokatehdas ja sen myymälä toimivat kiinteästi ravintola Bistro Vileen, kahvilan ja leipomon, catering-toiminnan sekä street food -grillivaunun ja myyntiauton kokonaisuudessa.
Voittaja julkistettiin tänään Helsingin messukeskuksessa käynnistyneiden Kevätmessujen päälavalla. 2000 euron palkinnon on luovuttanut Suomen messusäätiö. Vuoden lähiruokateko -palkinnolla halutaan nostaa esiin lähiruoan tuotannon ja käytön lisäämiseksi tehtyjä hyviä esimerkkejä ja kasvun tarinoita. Viidettä kertaa järjestettyyn kilpailuun tuli kaikkiaan viitisenkymmentä ehdotusta kaikkiaan 36 ehdokkaasta edustaen yksittäisiä henkilöitä, maatiloja, lähiruokakauppoja ja
muita markkinointiratkaisuja, lähiruoan jalostajia, ravintoloita ja kahviloita,
erilaisia tuotteita, lähiruokatapahtumia sekä viestintätoimia.
Lue Messukeskuksen tiedote Vuoden lähiruokateko -kilpailun voittajasta tästä. Otava Food Factory on näytteilleasettajana myös Kevätmessujen yhteydessä järjestettävillä Lähiruoka&Luomu -messuilla.
Teksti: Kirsi Viljanen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti